استادی پلن چیست؟ | Study Plan

استادی پلن چیست
5/5 - (2 امتیاز)

استادی پلن چیست؟

استادی پلن چیست؟ اولین سوالی است که به آن میپردازیم. یکی از مدارک مهم و تاثیرگذار در فرآیند اخذ ویزای تحصیلی کانادا، استادی پلن (Study Plan) است. از آنجایی که آفیسرهای اداره مهاجرت همواره قصد دارند تا از برنامه متقاضی برای تحصیل در رشته و دانشگاه مربوطه مطلع شوند درخواست استادی پلن می کنند، از این رو نگارش استادی پلن حائز اهمیت می باشد.

علاوه بر این یکی از اهداف اصلی استادی پلن این است آفیسر را مجاب کند که متقاضی بعد از اتمام تحصیلات قصد ترک کشور را دارد در کشور مربوطه فقط تا پایان تحصیل قصد دارد اقامت داشته باشد. از این رو متقاضی باید با پاسخ دادن به سوالاتی نظیر سوالات زیر آفیسر را از این موضوعات مطلع و مجاب سازد.

سوالات استادی پلن (Study Plan)

پس از پاسخ به اینکه استادی پلن چیست بهتر است در این بخش به این موضوع اشاره شود که هدف از نگارش استادی پلن پاسخ به چه سوالاتی است؟

۱- چرا می خواهید در کانادا تحصیل کنید؟

توضیح دهید که چرا تحصیل در کانادا را انتخاب کرده اید. چه چیزی کانادا را برای شما بسیار خاص می کند؟ برخی از دلایل علاقه مند شدنتان به کانادا را ذکر کنید. شاید بخواهید ذکر کنید که کانادا دارای یک سیستم آموزشی شناخته شده است که مدارک تحصیلی آن در سراسر جهان ارزشمند است. همچنین می توانید به جامعه چند فرهنگی کانادا اشاره کنید. اینکه برای تجربه ی جامعه کانادا و فرهنگ های آن چقدر هیجان زده هستید.

باید دقت کنید که اشاره به این مسائل استادی پلن شما را مملو از جملات کلیشه ای نکند؛ برای اینکه این حالت به وجود نیاید می توانید در کل توضیحات خود به صورت حرفه ای جملاتی در اشاره به این موضوعات ارائه دهید.

۲- اهداف کلی تحصیلی و آموزشی شما چیست؟

عمیقاً توصیف کنید که چرا تحصیل در خارج از کشور در کانادا به شما کمک می کند تا با موفقیت به اهداف آموزشی خود برسید. درباره رشته تحصیلی که به آن علاقه دارید و اینکه چرا آن رشته را انتخاب می کنید بنویسید. بیان کنید که چگونه ادامه تحصیل یا گسترش آن به حرفه شما در کشور خود کمک می کند.

۳- چرا یک رشته ی مشابه را در کشور خود دنبال نمی کنید؟

در پاسخ به سوال، در مورد کیفیت سیستم آموزشی کشور مقصد به عنوان مثال کانادا که در سطح جهانی شناخته شده است توضیح دهید. یا اینکه که ممکن است در کشور خود همچین رشته ای در دسترس نباشد یا به گونه ای طراحی شده است که شما را به اهدافتان نمی رساند. درباره تحقیقاتی که انجام داده اید تا ببینید آیا رشته مورد علاقه شما در کشور شما ارائه می شود یا خیر و چگونه مناسب شما است صحبت کنید.

۴- چگونه این برنامه فرصت های شغلی شما را در کشور خود افزایش می دهد؟

در مورد فرصت های شغلی مورد علاقه در کشور خود توضیح دهید و اینکه شما ممکن است در کشور خود شغلی پیدا کرده باشید که واقعاً به آن علاقه دارید، اما تحصیلات لازم را ندارید تا بتوانید آن شغل خاص را بدست آورید. بحث کنید که چگونه ادامه تحصیل در کانادا شما را برای چنین موقعیتی در کشور خود آماده می کند. اگر در کشور خود فرصت شغلی وجود دارد که شما فاقد صلاحیت هستید، بیان کنید که چگونه پس از تحصیل در کانادا ، در کشور خود این شغل را بدست آورید.

۵- چه وابستگی به کشور خود دارید؟

برای پاسخ به این سوال باید توضیح دهید که آیا دارای خانواده، همسر و یا فرزند هستید یا نه. اگر حتی دارای کسب و کاری هستید از آن می توانید به عنوان یک وابستگی اقتصادی یاد کنید.

۶- سابقه تحصیلی شما چیست؟

شما باید سوابق تحصیلی مختلفی را که طی کرده اید به اشتراک بگذارید. شما باید تاریخ شروع و پایان تحصیل، نام و آدرس کامل هر موسسه، دوره و مقطع تحصیلی را ذکر کنید

همچنین می توانید مشاغلی را که داشته اید را بیان کنید و اینکه چگونه ممکن است در تحصیل به شما کمک کنند.


اپلای | شرح گام به گام اپلای و پذیرش تحصیلی | نمونه استادی پلن برای اپلای | دانلود نمونه استادی پلن رایگان | روش نوشتن استادی پلن


چند نکته برای نگارش استادی پلن Study Plan

  • برای اینکه ایده‌های بیشتری بگیرید متن نوشته‌ شده را به شخص دیگری برای مطالعه بدهید.
  • مطمئن شوید هیچ نوع غلط گرامری و املایی در متن شما وجود ندارد.
  • در مورد برنامه‌ها، انتخاب‌ها، و دست‌آوردهایتان واقع‌بین باشید.
  • نوآوری داشته باشید و از جملات و کلمات کلیشه‌ای استفاده نکنید.
  • هرگز این نامه را دست کم نگیرید. اهمیت آن را دراخذ پذیرش و دریافت فاند جدی بگیرید. برای نوشتن آن وقت کافی در نظر بگیرید.
  • از مقدار مجاز در نوشته تجاوز نکنید.
  • از استادان خود نخواهید این نامه را برای شما بنویسند. آنها تنها می‌توانند در برخی موارد و جهت اصلاح متن به شما کمک کنند.

استادی پلن چیست؟

استادی پلن چیست

سخن پایانی

حال که می دانیم استادی پلن چیست و چگونه استادی پلن نگارش می شود شاید این سوال مطرح شود که از لحاظ قانونی منعی برای اقامت در کشور مربوطه وجود ندارد پس چرا آفسیر اینقدر سخت گیری میکند؟

در جواب باید گفت که هدف آفیسر اداره مهاجرت از بررسی استادی پلن این است که مطمئن شوند که انگیزه و هدف متقاضی از رفتن به کشور مقصد فقط تحصیل و سپس ترک آن کشور پس از تحصیل می باشد. بنابراین در استادی پلن از هدف شخص صحبت می شود که در قدم نخست نباید قصد اقامت پس از تحصیل را بیان کرد. علاوه بر این متقاضی بایستی در خصوص رزومه تحصیلی و کاری خود را در بخشی از استادی پلن خود بیان کند.

با ذکر این جزییات، متوجه خواهیم شد که یکی از مهمترین مدارک در اخذ ویزا، استادی پلن است. از این رو می توان فهمید که نگارش استادی پلن نیازمند این است که متقاضی باید از اهمیت نگارش آن آگاه باشد و آن را به صورت مبتدیانه نگارش نکند. بنابراین بایستی زمان کافی برای نگارش استادی پلن صرف شود و استفاده از استادی پلن های رایج و متداول در اینترنت یا دیگران یکی از خطرناک ترین تصمیماتی است که گرفته می شود.

مجموعه همیارپروژه نوین ارائه دهنده خدمات نگارشی از جمله نگارش استادی پلن می باشد؛ متقاضیان می توانند از طریق لینک زیر درخواست نگارش خود را ثبت کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن یک استادی پلن استاندارد و حرفه ای و منحصر به فرد برای انها نوشته شود.

نگارش استادی پلن


مشاوره اپلای | ثبت اطلاعات هویتی اپلای | ثبت نام آزمون GRE Subject


استادی پلن چیست؟ | همه چیز در مورد نگارش استادی پلن استاندارد | استادی پلن چیست و چگونه نوشته می شود؟ | استادی پلن چیست و روش های نگارش استاندی پلن حرفه ای | استادی پلن چیست و نگارش استادی پلن با کمترین هزینه |

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان