آزمون ورودی دانشگاه ترکیه

آزمون ورودی دانشگاه ترکیه

آزمون ورودی دانشگاه ترکیه

 دیپلم تومر (Tömer)

یکی از معتبر ترین و رسمی ترین آزمون های ترکیه برای دریافت اقامت تحصیلی در ترکیه می باشد. این آزمون زیر نظر مستقیم موسسه تومر در آنکارا و دانشگاه قاضی است در رابطه با صدور دیپلم بین المللی تومر، برگزار می شود. احراز مدرک تومر نیاز به سپری کردن دوره های آموزش زبان دارد تا بتوانند موفق به دریافت مدرک دیپلم تومر شوند. داوطلبان باید دوره های مرتبط با این دیپلم را در یکی از نمایندگی های موسسه تومر سپری کنند و پس از سپری شدن این دوره ها باید در یک آزمون yuksek turkce sinavi شرکت کرده و پس از قبولی در این آزمون موفق به دریافت دیپلم تومر شوند.

انواع مدارک تومر

۱- گواهینامه یا “Sertifika”

این نوع مدرک که دارای اعتبار موقت می باشد و در دو سطح مقدماتی و متوسطه است. گواهینامه های دوره مقدماتی دارای اعتبار ۶ ماهه بوده که داوطلب شرکت کننده در این آزمون باید رتبه B2 را بگیرد و گواهینامه های دوره متوسطه ۲ ساله که دارای رتبه B1 می باشد.

۲- دیپلم تومر یا “Diploma”

این مدرک اعتبار دائمی دارد و هم می تواند در دانشگاه ها به عنوان مدرک در سطح فوق دیپلم زبان ترکی و همچنین مدرک اشتغال برای خدمت در تورها و مترجمی نیز به کار رود و با دو رتبه مورد توجه است.

  • رتبه اول که با C1 مشخص می شود برای استفاده در دانشگاه ها بوده و دانشجویان علاقمند به ورود به دانشگاه های ترکیه می بایستی چنین رتبه ای را در امتحان اخذ نمایند که این رتبه با احراز ۶۵ و بالاتر از ۱۰۰ رتبه مورد توجه قرار گرفته و صادر می شود.
  • رتبه دوم که با C2 شناخته می شود، سطح عالی را نشان می دهد. این رتبه نشان دهنده نمره مابین ۶۰ تا ۶۵ از مجموع ۱۰۰ امتیاز است. این مدرک برای اشتغال در شرکت ها٬ کارخانجات٬ ادارات دولتی ترکیه در صورت عقد قرارداد و دعوت به کار برای گرفتن حق تابعیت و یا تحصیل در واحدهای غیر دانشگاهی به کار می رود.

لندینگ فی کانادا | اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا | پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا

آزمون ورودی دانشگاه ترکیه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان